loading...
ضد فراماسونری
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 358 جمعه 02 تیر 1391 نظرات (0)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نقد فیلم ساعت تاریکی (صلاحیت امریکا برای ساخت سلاح های ممنوعه)

نام فیلم:darkest hour (ساعت تاریکی)

بازیگران:EMILE HIRSCH.OLIVIA THIRLBY.MAX MINGHELLA

سال اکران:2011

ادامه مطلب را کلیک کنید…

 

کلیات فیلم

1.دو جوان امریکایی نرم افزاری طراحی می کنند که در هر نقطه از کره زمین هستند می توانند به وسیله این نرم افزار دیسکو و بارهای (فروشگاه مشروبات الکلی) موجود در اون منطقه رو شناسایی کنند.

 

 

2.این دو جوان از امریکا به روسیه سفر می کنند تا با یک شرکت روسی وارد مذاکره شده و نرم افزار خود را بفروشند اما پس از ورود به شرکت متوجه می شوند که شخصی که قرار بود با او(یک مرد سوئدی به نام اسکایلر) وارد مذاکره شوند نامردی کرده و این طرح رو به اسم خودش تمام کرده. در همین حین با دو دختر امریکایی که قبلا اطلاعاتی از یکدیگر داشته اند آشنا می شوند.

 

 

نقد فیلم

1.این چهار دختر و پسر امریکایی در حال صحبت با یکدیگر بودند که ناگهان تمام برق ها خاموش شده و همه جا را تاریکی فرا می گیرد.در همین حین مشاهده می کنند که شیء هایی نورانی از آسمان در حال فرود به روی زمین هستند.

این شیء ها پس از استقرار در زمین تمام مردم را می کشند اما این چهار جوان امریکایی موفق به فرار از دست این قاتلان نورانی می شوند.

این فیلم نیز مانند بسیاری از فیلم های هالیوود نشان دهنده ی این موضوع است که امریکایی ها بسیار شجاع،انسان دوست و اینکه تنها امریکا منجی بشریت است.

پس در برابر اتفاقات خارق العاده همیشه جان سالم به در می برند زیرا باید جامعه جهانی را نجات دهند.

 

 

2.این موجودات،نامرئی،گاهی اوقات نورانی،بسیار سریع،بی رحم،کریه المنظر و از جنس انرژی هستند و با نزدیک شدن به هر وسیله ای که با الکتریسیته سر و کار دارد آن را روشن می کنند مانند چراغ ها،آژیرها و ...طبق آیه 15 سوره رحمن،خداوند می فرماید که جن را از تشعشعی از آتش خلق کردیم.

پس سرشت آتشین جن است که اورا توانمند می سازد تا مسافت های طولانی را با سرعتی شگفت آور طی کند.این موجودات در برخورد با هر انسانی او را کاملا از بین برده و پودر می کنند و حتی استخوانی هم باقی نمی گذارد.طبق روایتی از پیامبر که می فرمایند:جنیان از استخوان تغذیه می کنند،استخوانها را کاملا پاک نکنید چون امکان دارد چیز با ارزش دیگری را بردارند.

 

 

3.مطلب دیگر در این فیلم این مسئله است که این موجودات بیگانه برای دسترسی به مواد معدنی و زیرزمینی مانند مس و نیکل به روی زمین هجوم آورده اند.وقتی که قرآن به سرشت این موجودات اشاره می کند می توان درک کرد جنیان نوعی از انرژی هستند.

آنان از انرژی که درون بعضی فلزات و سنگهای معدنی مثل طلا و الماس میباشد نیز استفاده و تغذیه می نمایند و اینکه در بسیاری از جاها گفته شده اجنه گنج را دوست دارند یکی از بزرگترین علتهای آن همین نیرو و انرژی گرفتن از آن است .آتش از تبدیل کردن مواد به انرژی قدرت خود را تامین میکند مانند سوزاندن چوب و نفت برای شعله ور شدن.این دلیل هجوم جنیان به کره زمین است،برای تأمین انرژی خود.

 

 

4.از دوران جنگ سرد تا به کنون دو کشور امریکا و روسیه در تلاش هستند تا به وسیله ساخت سلاح های پیشرفته قدرت خویش را افزایش داده و خطری برای کشور دیگر باشد.امروزه نیز این دو کشور در صدد هستند تا به بمب مغناطیسی دست یایند که البته توسط سازمان ملل ممنوع اعلام شده است.

دكتر «روزالي برتل» تاكيد دارد كه آمريكايي ها آزمايشات خود پيرامون اين گونه تسليحات را از چهل سال پيش پنهان از ديد همگان و با ناديده شمردن كنوانسيون هاي بين المللي آغاز كرده اند.بدينسان، پروژه هاي متعددي شكل گرفته است كه عبارتند از: «آرگوس» (1958، Argus)، «استارفيش» (1962، Starfish)، «سولار پاورساتلايت» (1968و 1967، Solar Power Satellite)، «اسپيس شاتل اكسپريمنتز (1985، Space Shuttle Experiments)، «مايتي اوكز» (1986، Mighty Oaks) و يا «ديزرت استورم» (1991، Desert Storm).

در این فیلم مشاهده می شود که یک شخص روسی برای نجات جان خویش خود را در حصاری آهنی حبس کرده است و در حال ساخت سلاحی است که امواج الکترومغناطیسی شلیک می کند.این حصار آهنی در واقع یک سیستم امنیتی قوی است که امریکا ادعا دارد که روسیه همچنان در حال ساخت سلاح های پیشرفته است و به وسیله این سیستم امنیتی هیچ کشور دیگری نمی تواند از چگونگی این سلاح ها مطلع شود و این موضوع کاملا مخفی مانده.

 

۵.این سلاح که با امواج الکترومغناطیسی کار می کند ابتدا در اختیار یک شخص روسی است اما در حین استفاده از آن دچار مشکل می شود که همین موضوع باعث مرگ او توسط این موجودات می شود.سپس این سلاح به دست جوانان امریکایی می افتد که با کمی تغییرات بر روی آن توانایی از بین بردن این موجودات را به دست می آورند.

نکته ای که در این بخش وجود دارد این است که توانایی ساخت همچین سلاحی فقط در انحصار امریکا خواهد بود و هر تلاشی توسط کشورهای دیگر در این زمینه بیهوده خواهد ماند

 

 

6.در سکانسی از این فیلم،تعدادی از سربازان روس به کمک آنها می آیند و در ادامه این جوانان به سربازان پیشنهاد می دهند که همراه آنان بروند و سوار بر زیر دریایی که از امریکا می آید شوند و از این مهلکه فرار کنند اما رئیس آنان موافقت نمی کند و می گوید:«اگر دشمن قوی است باید حمله کنیم و سپس فرار کنیم.ما عقب نشینی می کنیم اما تسلیسم نمی شویم.»

این بخش از فیلم به ترسو بودن روس ها و استراتژی ساخت سلاح های پیشرفته به صورت مخفی دارد.در جنگ جهانی که آلمان ها بسیار قدرتمند شده و در حال تصرف تمام دنیا بودند این کشور روسیه بود که جلو آلمان ها ایستاد و این موفقیت رو مدیون دو عامل بود

.1.سرمای طاقت فرسای روسیه

2.استراتژی عقب نشینی به این صورت که به محض ورود آلمان ها به یک شهر،روس ها تمام شهر را به آتش کشانده و نابود می کردند و خودشان شهر را ترک می کردند.

آلمان ها که به این شهرهای سوخته و بی فایده می رسیدند چیزی دستگیرشان نمی شد و به این ترتیب این امر باعث ضعف آلمان ها شد.چرا این اتفاقات باید در کشور روسیه صورت گیرد؟؟بنده پیش گو نیستم اما حدس میزنم که در آینده شاهد روابط صمیمانه تری بین امریکا و روسیه خواهیم بود و گام اول در این زمینه هم از سوی دولت امریکا آغاز خواهد شد.

 

 

7.در این فیلم دو فرد سوئدی(اسکایلر) و روس(سرگی) برای مبارزه با این موجودات همراه می شوند اما هر دو کشته شده و از بین می روند.نکته ای در این بخش موجود است این که تنها امریکا است که می تواند منجی بشریت باشد.

 

 

8.در صحنه ای دیگر از این فیلم به جان فشانی و انسان دوستی امریکایی ها بر می خوریم.به این ترتیب که هنگامی که این موجودات به انسان ها حمله می کنند هرکس به دنبال نجات جان خویش هست اما این جوانان امریکایی علاوه بر نجات یکدیگر در تلاش برای نجات سایر مردم روسیه نیز هستند که در یکی از این جان فشانی ها یکی از جوانان جان خویش را نیز از دست می دهد.

 

 

9.یکی از این جوانان بسیار خوش گذران است و به محض ورود به خاک روسیه به دنبال خوشگذرانی می گردد.دوست او می گوید«قرار است دو دختر امریکایی را ملاقات کنیم» اما او از این مطلب استقبال نمی کند و میگوید« من که نصف دنیا رو واسه دیدن یه امریکایی پرواز نکردم».

اما از ابتدا تا انتهای فیلم شاهد این موضوع هستیم که این جوانان امریکایی در کنار یکدیگر هستند و برای نجات جان دیگری خود را به خطر می اندازند.نکته در این موضوع نشان دادن اتحاد مردم امریکاست در هر نقطه ای از دنیا که باشند حتی با وجود اختلافات داخلی این کشور مانند وال استریت.

 

 

نکته پایانی

این فیلم اهدافی مانند تسلط اجنه بر زندگی انسان ها و ناتوانی انسان در مبارزه با این موجودت که اگر کسانی بتوانند با این موجودات مبارزه کنند فقط امریکایی ها هستند که البته با توسل به معجزه های فراوان این امر امکان پذیر خواهد بود.

همچنین وجود زمینه هایی برای گسترش روابط نظامی روسیه و امریکا در آینده را به مخاطب القاء می نماید.

در انتها نیز مشخص می شود که قدرت جنیان بسیار زیاد است و به این سادگی ها از بین نخواهند رفت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
لینک باکس

درباره ما
Profile Pic
ANTi13.rozfa.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 161
  • باردید دیروز : 190
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 788
  • بازدید ماه : 1,980
  • بازدید سال : 9,747
  • بازدید کلی : 76,180
  • کدهای اختصاصی

    Up Page
    ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد پرش به بالای صفحه وب
    از ما حمایت کنید
    ابزار و قالب وبلاگبیست تولز

    گوگل پلاس

    لوگوی دوستان